قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس

افسردگی

بیاییم در مورد افسردگی حرف بزنیم ” شعار سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۱۷ زندگی سالم با نشاط و امید است . با توجه به فرارسیدن هفته سلامت (۷-۱ اردیبهشت ) که مطرح کننده زندگی دور از افسرگی و سرشار از امید است بر آن شدیم کمی در مورد افسردگی صحبت کنیم . افسردگی در واقع کاهش سطح انرژی در بدن است که هم ارگان های جسمی و هم وضعیت روحی – روانی را شامل می شود در شرایط خاصی با تغییر در یکسری شبه هورمون ها در بدن به نام سروتونین که از مغز ترشح می شود علائم خاصی در بدن پدیدار می شود که شامل کاهش سطح تمرکز – خستگی مداوم – کاهش یا افزایش میزان خواب و اشتها – بی حوصلگی است شروع علائم می تواند ناگهانی ، با وقوع حادثه ای ناگوار در زندگی فرد باشد یا به صورت تدریجی به عنوان مثال با تغییر فصل (فصل بهار و پاییز به دلیل کاهش سطح ترشح سروتونین در مغز همراه با تغییر فصل ) روی می دهد معمولا فرد در طول روز احساس ضعف شدید و کاهش انرژی بدنی داشته و از هیچ اتفاق و فعالیتی احساس نشاط و شادمانی ندارددر انجام فعالیت های روز مره دچار بی حوصلگی می باشد و انگیزه ای برای انجام آن ها ندارد و به تدریج گوشه گیر و منزوی می شود و این خود به مراتب باعث بدتر شدن وضعیت نامبرده و دور شدن از محیط کار و فعالیت اجتماعی و زندگی روزمره می شود .

چگونه می توانیم از افسردگی جلوگیری کنیم .

  1. در همه امور زندگی به خدا توکل داشته باشیم و اوقاتی را در طی روز به دعا و نیایش بگذرانیم .
  2. حمایت خانواده در موارد بروز مشکلات بسیار مهم است .
  3. در طی هفته ساعاتی را در کنار خانواده صرف تفریح نمائیم .
  4. از رنگ های ملایم (آبی – سبز – سفید – زرد ) در محیط منزل استفاده کنیم .
  5. میوه جات ، سبزیجات و آجیل را در برنامه غذایی خانواده بطور روزانه قرار دهیم .(بعنوان مثال موز – بادام – کلم بروکلی – شکلات تلخ – ماهی و میگو باعث افزایش سروتین می شود )
  6. در صورت بروز مشکل در زندگی با یک مشاور صحبت کنیم .
  7. ورزش را در برنامه ی روزانه زندگی قرار دهیم بهترین نوع ورزشی برای کاهش استرس و تنش ها پیاده روی روزانه است . حدقل میزان پیاده روی ۱۵۰ دقیقه در هفته است . به وسیله ورزش کردن (پیاده روی ) تعادل هورمونی بدن حفظ شده و به آرامش کمک زیادی  می کند .
  8. از مصرف فست فود ها و نوشابه ها تا حد امکان پرهیز کنیم که خود این مواد در به هم خوردن تعادل هورمونی بدن و ایجاد استرس و افسردگی موثر است.
  9. تا حد امکان استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل ، تبلت و فضای اینترنت را کاهش دهیم حد مجاز استفاده از این وسایل در روز کمتر از  ۲ ساعت می باشد .
  10. در همه شرایط با امید زندگی کنیم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبارت امنیتی *

قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس